Ťahák zdarma v PDF odhaľuje:
ZA KOĽKO MÔŽETE PREDAŤ
VAŠU NEHNUTEĽNOSŤ?
Tento príbeh bude o príprave nehnuteľnosti na predaj, o propagácií nehnuteľnosti, ale hlavne bude o tom, ako správne nastaviť cenu nehnuteľnosti.
Mnoho predávajúci si stále myslí, že keď budú predávať nehnuteľnosť bez realitného makléra, tak ušetria na provízii, a tak im ostane viac peňazí z predaja.
Veď, predsa nezaplatili zbytočne províziu, a tak majú viac. No nie?
Skoro vždy sa to obráti proti vám.
Svoje o tom vie aj pani majiteľka 1 izbového bytu v Bratislave, ktorá nerozmýšľala, že svoju nehnuteľnosť bude predávať sama a hneď mi napísala email, kde ma poprosila o spoluprácu:
„Dobrý deň,
Koncom mesiaca budem predávať môj 1 izbový byt v Bratislave, keďže na ďalšie roky komerčného prenájmu by bolo nutná väčšia investícia, ktorú nemám k dispozícii. Rada by som sa opýtala, či máte skúsenosti aj s predajom v Bratislave, alebo by ste mi možno vedeli niekoho odporučiť.
S pozdravom Lea Dobias“
Veď jej reakciu si môžete pozrieť aj v tomto obrázku:
V tomto článku si rozoberieme celú túto situáciu a dozviete sa dôvod prečo je lepšie, aby vašu nehnuteľnosť predával kvalitný a skúsený realitný maklér a samozrejme vám poviem aj presnú sumu, o ktorú by sa pani majiteľka obrala, keby svoju nehnuteľnosť predávala sama bez realitného makléra.
Keď sa stretávam s ľuďmi, ktorí ma oslovia na predaj, tak stále zisťujem, že väčšina ľudí stále predáva nehnuteľnosti tým starým spôsobom a robia tie isté chyby stále dookola.
Najčastejšie sú to tieto chyby:
A presne tieto chyby oberajú predávajúcich o peniaze pri predaji ich nehnuteľností.
Ak predávate nehnuteľnosť takýmto spôsobom je dosť možné, že sa vám na vašu nehnuteľnosť neozýva veľmi veľa kupujúcich a vy cítite, že niečo nie je v poriadku s predajom vašej nehnuteľnosti.
Čo sme urobili inak? Úplne všetko. 🙂
Vždy začíname cenou.
Toto je pre ľudí komplikovaná téma, pretože každý chce nehnuteľnosť predať, za čo najviac peňazí, ale nie vždy je jasné aká je reálna hodnota ich nehnuteľnosti.
Pani majiteľka tiež nastavila cenu podľa internetu a prezradila mi cenu, za ktorú chce nehnuteľnosť predať. Zostal som úplne šokovaný akú sumu mi povedala.
Keď som jej povedal, že byt budeme predávať o 20 000 EUR viac, ako stanovila ona, ostala prekvapená. Povedala mi, že takéto ceny na internete vôbec nie sú, a že neverí, že sa to za takú cenu predá.
Áno viem povedal som jej.
Povedal som jej aj to, že som si spravil dôkladný prieskum trhu, porovnával som nehnuteľnosti v tejto oblasti a urobil som, aj cenovú mapu nehnuteľnosti.
A preto, aby sme dostali stanovenú cenu o 20 000 EUR viac, tak musíme premyslieť celý predaj nehnuteľnosti a urobiť nasledovné.
Aby ste neurobili chybu ako pani majiteľka toho 1 izbového bytu v Bratislave, ktorá si otvorila internet a nastavila si predajnú cenu o 20 000 EUR nižšie, ako som jej ju nastavil ja.
Pripravil som 49 bodový kontrolný zoznam (checklist) na stiahnutie na základe, ktorého extra rýchlo určíte za koľko môžete predať vašu nehnuteľnosť (dom alebo byt). – Podľa nej určujeme predajnú cenu nehnuteľností aj my. 🙂
Túto pomôcku som pre vás zverejnil a ak ju chcete, tak kliknite sem a ZÍSKAJTE ŤAHÁK ZDARMA! >>>
Tak poďme na to, čo všetko sme urobili, aby sme nehnuteľnosť dokázali predať o 20 000 EUR viac, ako chcela pani majiteľka??
Veľmi jednoducho. Homestagingom, teda nadizajnovaním nehnuteľnosti.
Ak sa teraz rozhliadnete po vašej nehnuteľnosti, tak si všimnete, že máte doma zabehnutú určitú rutinu. Nie vždy je umytý riad, nie vždy je posteľ ustlaná a nie vždy máme na 100% upratané.
Preto si pri predajoch nehnuteľností platím bytovú dizajnérku, ktorá túto rutinu odstráni, celú nehnuteľnosť z atraktívni a pozrie sa na ňu „očami kupujúcich“.
Tu je pár príkladov, ako prebiehal homestaging, nadizajnovanie nehnuteľnosti
Ak je už nehnuteľnosť uprataná, vyumývaná, na dizajnovaná prichádza na rad fotenie. Fotky rozhodnú o tom, či kupujúci otvorí daný inzerát alebo si ho ani len nevšimne v množstve nekvalitných inzerátov.
Fotky vytvárajú emócie a nadšenie z nehnuteľnosti. Ak je kupujúci nadchnutý a teší sa z fotiek nehnuteľnosti na 100% Vám zavolá a príde na obhliadku.
Veď posúďte samy:
Ďalší skvelý nástroj je videoobliadka, pretože dokážete kupujúcim nehnuteľnosť viac priblížiť. Lepšie si vedia predstaviť veľkosti izieb, prechody medzi nimi a lepšie vnímajú celú dispozíciu nehnuteľnosti. A čo je najlepšie videoobhliadka vám dopomôže k rýchlejšiemu predaju nehnuteľnosti až 4 násobne.
A takto vyzerala naša videoobhliadka! – Kliknite na video a pozrite si ho:
Vymenovať čo sa v nehnuteľnosti nachádza už dnes veľmi nefunguje. Kupujúci sú čoraz náročnejší a hľadajú niečo špeciálne. Pútavým textom sa dokážete veľmi pekne odlíšiť od konkurencie a chytiť kupujúceho za srdce a vyvolať radostné emócie.
Text musí kupujúceho zaujať, aby si vedel predstaviť všetky výhody nehnuteľnosti, a aby si po prečítaní textu povedal, že toto je nehnuteľnosť, ktorú musím mať.
Celý predaj nehnuteľnosti sme naplánovali do posledného kroku. Homestaging, profesionálne fotografie, lákavé video, pútavý popis a cielená propagácia nám priniesla 17 obhliadok. 10 obhliadok sme dohodli prostredníctvom emailu a zvyšných 7 cez telefón.
Všetky obhliadky, ktoré sme dohodli cez email si môžete pozrieť aj v tomto obrázku:
A takto vyzeral náš inzerát: Kliknite na ikonku “play” , ktorú nájdete v obrázku, vľavo dole a pustite si ho. Je to video 🙂
Obhliadky sme naplánovali na jeden celý deň, a tak sa kupujúci doslova zrážali vo dverách. Nehnuteľnosť bola perfektne pripravená pre kupujúcich, ktorý si ju celú pozreli.
Ďalšie dni sme na predaj vôbec nepotrebovali, pretože v ten jeden deň sme hneď našli kupujúcich. Bol to manželský pár, ktorý nehnuteľnosť kupoval na investíciu. Presne, ako sme nastavili celý marketing.
Ak chcete poradiť alebo pomôcť s predajom vašej nehnuteľnosti, tak kliknite sem.
PS: Ak chcete, aby som aj vám pomohol s predajom vašej nehnuteľnosti, tak kliknite sem a kontaktujte ma.
Vedeli ste, že:
Správny realitný maklér vám môže zarobiť EXTRA 20 000 EUR alebo PREDAŤ VÁŠ BYT DO 24h?